Tentang KUNCI

Bismillahirahmanirahim

Harini aku taknak citer pasal biz sbbnya aku tau korang mesti boring asik baca story biz je sokmo kang..tapi today i wanna story uolsss about my weekend yg diselubungi misteri nusantara *tetiba ayat seram..tp korg seram ker??..hahaha*

Aduyaiiiii my son asik wat ibu dia panik jelaa..ari jumaat tu dia masuk bilik tido ibu n kunci diri dia dalam tuh. Yang aku kat luar ni steady lagi time tu sbb pikir kunci ada kan so it doesn't matter laa kekononnya. Sekali aku try bukak tak dapatlahh pulakk..alamakkkk aku dah menjerit masa nim.

Rupa2nya itu kunci duplicate yang tak menjadi duplicatenya huahauua..aku dah panikk.cmne nak bukak pintu ni..puaslah aku pujuk budak kecik tu suh dia pulas tombol pintu tuh. Dia try gak buat tapi apalah sgt kudrat bdk kecik umo tak sampai 2 thn lg kan..kejap dia nangis kejap dia gelak kejap dia nyanyi2.huwaaa ibu kat luar dah berpeluh2 adik weeehhhh..

Dalam duk panik camtu tetiba teringat kunci asal yang ada aku letak kat umah mak aritu..memang aku plan ltk ctu kot2 laa jadi benda2 cmni.Fuuhhh...lega kejap.Terus kol adik suh bawakkan kunci tu. Tak smp 15minit my adik datang..trus bukak pintu tu. My boy tu boleh jer kuar sengih2 kat ibu.Bu..Bu..duk manggil aku. Yg aku ni nak marah terus tak jadi..tapi aku tinggikan suara gakla..terus dia nangis..alaaaa cedey2 nyer...aku plak sebak..hahahaa.

Settle 1 hal..yg ni semalam pulak punya cite..elok2 aku masuk bilik air nak mandi biasanya aku mandi sama2 ngn dia.Tapi pagi tu aku dh mandikan dia awal2. So aku mandi sorg2 jela..sekali tu dia masuk bilik carik aku..tgk aku kt dlm bilik air kan..so dia main2 selak pintu yg kat luar pintu bilik air tulaa..aisshhhkorang faham tak bahasa aku taip ni. Aku pn dh konpius nih mihmih.Dikuncinya aku dari luar..alamakkkk cmne aku nak kuar ni..aku dah panik tahap gaban nim.Dia terkunci dlm bilik tido aku okeyy lg sbb aku kt luar bole pikir byk cara.Tapi bila aku terkunci dlm bilik air memang nevessss lerrrrr kott..!!

Puas aku dok bagi instruction suh my son bukakkan balik kunci..yg dia try laaa jgk tp x dpt laa.Lepastu dia duk panggil buu...buuu..alahai lagilah aku panik kesiankn dia kat luar tuh. Bila aku panggil nama dia elok je dia gelak..lepas tu dia try gak tolak2 pintu tu.lepas tu dh penat agaknye..dia duk nyanyi2 lagu alif ba ta laa...a b c d e laaa..adoyaiii aku kt dlm dah nangis dh ketakutan taktau nk kuar cmne.

Macam2 cara aku buat..cungkil pintu dgn berus gigi ler..masukkan jari celah2 tu n tarik..abis melecet jari nan runcing aku nim pn tak jadi.Ya ALLAH..macam2 doa dh aku baca..jampi serapah pn ada hok aloohh..hahaha.Sekali tu aku dhtak kira sakit ker hape..aku hulurkan jari celah pintu tu aku tarik sekuat tenaga.Sekali Pulppp..bunyi benda tercabut..pintu punnn terbukaklaaaa.Subhanallah..aku lega teramat dh masa tu. Anak aku masa tu duk main atas katil tak pakai sluar n pempes semua dia dah bukak siap buang pempes dlm bakul sampah lagii hahaha.Siap kencing atas tilam tu wehhh

Apa2 pn aku tak marah cuma tinggikan suara je sikit mihmih. Teruslah dak kecik tu nangis meraung kahkah.Baru tau ibu dia garang yekk..wahh panjang lebar crita aku harini. semoga kejadian macam ni takkan jadi lagi la..Korang tau laa aku ni duk umah tu berdua je dgn my son. My hubby duk jauh keje jauh jumpa pn kekadang jer hukhuk.

Oklah..end of the story..sediakan payung sebelum hujan.lenkali jgn kunci pintu bulik air time mandi kahkahkah.

2 comments:

  1. Salam anayna..

    seram juga bila jadi macam tu.. risau juga dgn keselamatan anak.. bab2 berkaitan dgn anak ni mcm2 yg kita takutkan kan.. harap2 perkara mcm tu tak berulang lagi.. take care ya.. salam kenal juga.. thanks sudi singgah ke blog saya.. :))

    all the best in ur business too..

    ReplyDelete
  2. Slm hanis..haa itulh mmg nevess sgt ler ble jd cmtu.Dahlaa duk berdua je kn hehee.InsyaALLAH..Hrpnye dh xde jd cmni laa.

    Thanks gak hanis sudi jenguk cni yer..:)

    ReplyDelete